Thursday 5 May 2011

Jatuh Cinta Dengan SHAKLEE

Saya tak suka makan supplement!! rasa cam leceh jer dan juga MALAS nak ikut rutin makan supplement!!!tapi itu dulu..sebelum saya mengenali SHAKLEE..:-)

satu hari tu saya demam, and seperti biasa saya pergi ke klinik kegemaran saya, apa lagi kalau bukan 'Klinik Homeopati Selayang'..oh yess..selit sikit, saya sangat serasi dengan ubat2 homeopati, alhamdulillah..dah lebih 5 tahun saya tak ambik panadol, ubat tahan sakit, ubat batuk, ubat selsema dan sebagainya....:-)
okay, sambung balik..

disamping ubat2 homeopati, dr bekalkan vitamin B Complex..

Apakah B Complex?
B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1), riboflavin (B-2), niacin (B-3), pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.

Kebaikan vitamin B Complex:
• Mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan.
• Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran.
• Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan
protein.
• Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina.
• Menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Bila dapat vitamin tu, dalam hati berkata-kata..ala, dr nie..apasal pulak dia suh makan vitamin ni! Malasnye!!Tapi dalam malas-malas tu, makan jugaklah..and guess what?? saya cam pelik!!
badan rasa segar... tidak letih.. balik rumah masih boleh bersilat di dapur.. anak meragam pun tak marah-marah.. bangun pagi pun senang... EHHH... aku makan ape nie yer? adakah sebab pengambilan B Complex nie? so,saya call dr sabri.. dan sah la.. dr kate tu kesan pengambilan B Complex. Terus saya tanye.."brand ape tu dr?" - SHAKLEE, jawab dr..

teruja nyee..alhamdulillah,sejak hari itu, saya merupakan pengamal supplement yang tegar sehingga hari ini. Dah dua tahun saya mengamalkannya.. alhamdullilah, dengan izin Allah, saya mendapat manfaat daripada SHAKLEE...Terima kasih Shaklee...

ha, inilah dia B-Complex SHAKLEE...saya sangat sukakannyee..:-)



Siapa sebenarnya yang perlu B Complex?

Semua individu perlukan vitamin B terutama mereka yang:-
• Terdedah kepada sinaran matahari
• Terdedah kepada tekanan kerja dan beban kerja yang banyak
• Mereka yang mempunyai sakit kencing manis , tekanan darah tinggi, migraine
• Mereka yang tidak dapat focus dalam pekerjaan yang dilakukan.
• Mereka yang hendak menjaga kecantikan tubuh badan
• Mereka yang nak nampak cantik dan muda
• Mereka yang mengandung dan menyusukan anaknya
• Wanita yang mengambil pil perancang

So, dah tau kelebihan dan pentingnye B-Complex ni, jom la cuba hari ini juga. Call mama watie atau mama sham  ye..

0 comments:

Post a Comment